Odborné zaměření:
- Ontogeneze a fylogeneze nekonečna
- Proces řešení matematické úlohy
- Concept Cartoons ve výuce matematiky
- Teorie překážek a teorie didaktických situací
- Klíčové kompetence ve výuce matematiky
- Didaktický konstruktivizmus
- Další vzdělávání učitelů, popularizace matematiky
INFORMACE K DISTANČNÍ VÝUCE V LETNÍM SEMESTRU 2020/2021
bakalářské studium:
- Teorie množin (přednáška + cvičení, prezenční i kombinovaná): Výuka probíhá v rozvrhovaném čase on-line formou. Veškeré informace a pokyny jsou součástí moodle kurzu předmětu.
- Lineární algebra a geometrie: Výuka proběhne v rozvrhovaném čase (přednáška i cvičení). Předpokládá se, že studenti budou pracovat s doporučenými zdroji v samostudiu a při on-line výuce budeme nastudovanou teorii komentovat, dokazovat tvrzení nebo hledat ilustrace. Předmět je podpořen moodle kurzem.
navazující magisterské studium:
- Didaktika matematiky II: Bude probíhat tzv. hybridní výuka, bude-li to umožněno, to znamená, že kdo bude chtít, může se účastnit kontaktní výuky, kdo nebude chtít být na kontaktní výuce, absolvujete on-line výuku, odkaz najdete v rácmi moodle kruzu, který je k předmětu přiřazen.
- Souvislá pedagogická praxe: kontaktujte mě emailem.
Informace k vyučovaným předmětům:
- Teorie množin (KMA/P230, KMA/P606) - Oblasti ke zkoušce
- Didaktika matematiky II a III - Otázky ke zkoušce
- Lineární algebra a geometrie I (KMA/P101, KMA/P134) - vzorové zápočtové testy: 1ZPP_varJ, 1ZPP_varH, 2ZPP_varAR, 2ZPP_varBN
- Lineární algebra a geometrie (KMA/P231, KMA/K231) - e-learningová podpora po přihlášení zde
- Repetitorium matematiky - Soubor testů
- Aplikační úlohy: Cílem je: vědět CO je aplikační úloha, KDY, JAK a PROČ ji zařadit do výuky, VYTVOŘIT "dobrou" aplikační úlohu. (To vše samozřejmě s vhodnými pomůckami včetně ICT). K dosažení tohoto cíle: rozhlédněte se po doporučené literatuře pro základní orientaci v tématu; vyberte tři úlohy z různých oblastí matemtiky a připravte si jejich rozbor; začněte tvořit své vlastní aplikační úlohy. Podporu najdete v moodle kurzu DM.
Publikační činnost naleznete zde
Článek SEMT21: Possible confrontation with cognitive conflict as a teaching strategy of mathematical concepts