Materiály pro učitele matematiky
Pracovní listy určené jako opora semináře Rozvoj funkčního myšlení studentů ve výuce matematiky na střední škole najdete zde.
Seznam publikací od r. 2014
- Přibyl, J., Eisenmann, P.: Properties of problem solving strategies. In M. Houška, I. Krejčí & M. Flégl (eds.), Proceedings of Efficiency and Responsibility in Education 2014, Prague, Czech University of Life Sciences, 2014, 623 – 630.
- Novotná, J., Eisenmann, P.: Impact of changes in teaching strategies on how teachers work with a textbook. In J. Keith, Ch. Bokhove, G. Howson & L. Fan (eds.), Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014), Southampton, University of Southampton, 2014, 357 – 364.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J., Ondrušová, J., Břehovský, J.: Problem solving in school mathematics based on heuristic strategies, Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 7(1), 2014, 1 – 6.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Analogy – a friend or fiend when solving math problems?, Engineering Technology, Engineering Education and Engineering Management: Proceedings of the International Conference on Engineering Technologies, Engineering Education and Engineering Management, Hong Kong, CRC Press, 2014, 103 – 108.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J.: Culture of solving problems – one approach to assessing pupils’ culture of mathematics problem solving, Proceedings of the 13th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2014, Bratislava, 2014, 115 – 122.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Impact of heuristic strategies on pupils’ attitudes to problem solving. In M. Houška, I. Krejčí & M. Flégl (eds.), Proceedings of Efficiency and Responsibility in Education 2014, Prague, Czech University of Life Sciences, 2014, 514 – 520.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Impact of heuristic strategies on pupils’ attitudes to problem solving, Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 8(1), 2015, 15 – 23.
- Cihlář, J., Eisenmann, P., Krátká, M.: Omega position — a specific phase of perceiving the notion of infinity, Scientia in educatione, 6(2), 2015, 51 – 73.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J.: The Heuristic Strategy Introduction of an Auxiliary Element, Proceedings of the 14th Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2015, Bratislava, 2015, 232 – 245.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J.: Tvořivě při řešení úloh ve školské matematice, Sborník příspěvků ze semináře Dva dny s didaktikou matematiky 2015, Praha, UK Praha, 2015, 9 – 22.
- Novotná, J., Eisenmann, P., & Přibyl, J.: Assigning Problems Online and its Impact on Pupils' Choice of Solving Strategy. In A. Jefferies & M. Cubric (eds.), Proceedings of the 14th Euripean Conference on e-learning (ECEL 2015), Hatfield, England: Univ Hertfordshire, 2015, 441 – 450.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Are Heuristic Strategies a Domain Only for Gifted Pupils?. In I. Krejčí, M. Flégl & M. Houška (eds.), Proceedings of the 12th International Conference ERIE 2015. Praha, CULS Prague, 2015, 406 – 413.
- Přibyl, J., Eisenmann, P., Novotná, J., Břehovský, J.: Solving Problems Using Experimental Strategies, Developing mathematical language and reasoning, Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching 2015, Praha, UK Praha, 2015, 72 – 81.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J., Břehovský, J.: The development of a culture of problem solving with secondary students through heuristic strategies, Mathematics Education Research Journal, 27(4), 2015, 535 – 562.
- Moc, O., Eisenmann, P.: Šikmý vrh z rozhledny, Matematika, Fyzika, Informatika, 2017, č. 2, Praha, Prometheus, 129 – 137.
- Doulík, P., Eisenmann, P., Přibyl, J., Škoda, J.: Unconventional Ways of Solving Problems in Mathematics Classes, The New Educational Review, 2016, Vol. 43, No. 1, 53 – 67.
- Bureš, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Řešitelský obrázek jako efektivní cesta řešení úloh, Učitel matematiky, 2016, č. 2, Praha, JČMF, 80 – 90.
- Eisenmann, P., Přibyl, J.: Analogie – užitečná heuristická strategie. Učitel matematiky, 2016, č. 3, Praha, JČMF, 129 – 135.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J.: The Development of Creativity through Heuristic Strategies. In: Csíkos, C., Rausch, A., & Szitányi, J. (Eds.). Proceedings of the 40 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1. Szeged, PME, 2016, 153.
- Krátká, M., Eisenmann, P., & Přibyl, J.: Opportunities and Boundaries of Heuristic Strategies Through e-Learning. In J. Novotná & A. Jančařík (Eds.), Proceedings of the 15th European Conference on e-Learning – ECEL 2016, Prague, Charles University, 383 – 390.
- Břehovský, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: Heuristic Strategy Systematic Experimentation, In Proceedings of the 16th Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2017, Bratislava, 2017, 197 – 205.
- Cihlář, J., Eisenmann, P., Hejnová, E., Přibyl, J.: Science Reasoning and Culture of Problem Solving. In I. Krejčí, M. Flégl & M. Houška (eds.), Proceedings of the 14th International Conference ERIE 2017, Praha: CULS Prague, 2017, 33 – 40.
- Eisenmann, P., Přibyl, J., Novotná, J., Břehovský, J., Cihlář, J.: Volba heuristických strategií v závislosti na věku, Scientia in educatione 8(2), 2017, 21 – 38.
- Novotná, J., Eisenmann, P., Přibyl, J.: The effects of heuristic strategies on solving of problems in mathematics. In Mathematical Transgressions 2015 (ed. Blaszczyk, p. Pieronkiewicz, B.), Universitas, Kraków, 2018, 179 – 204
- Hejnová E., Eisenmann P., Cihlář J., Přibyl J.: Relations between Scientific Reasoning and Culture of Problem Solving, Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 11(2), 2018, 38 – 44.
- Cihlář, J., Eisenmann, P., Hejnová, E., Přibyl, J.: Pupils’ abilities to solve problems in mathematics and physics and their school performance. In I. Krejčí, M. Flégl & M. Houška (eds.), Proceedings of the 15th International Conference ERIE 2018, Praha: CULS Prague, 2018, 96 – 102.
- Přibyl J., Eisenmann P., Gunčaga, J.: The Phenomenon of False Assumption in Historical and Educational Texts, Science & Education, 27(7), 2018, 737-767.
- Eisenmann, P., Novotná, J., Přibyl, J.: Předpoklady žáka k řešení úloh a různé způsoby jejich řešení, In B. Bastl, & M. Lávička (eds.), Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2018, Vydavatelský servis, Plzeň, 2018, 9 – 28
- Eisenmann P., Kuřil, M.: Number series and computer, The Mathematics Enthusiast, 16(1), 2019, 253-262.
- Eisenmann P., Přibyl J., Novotná, J.: The Strategy the Use of False Assumption and Word Problem Solving, Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 12(2), 2019, 51 – 65.
- Chytrý, Vl., Říčan, J., Eisenmann, P., Medová, J.: Metacognitive Knowledge and Mathematical Intelligence – Two Significant Factors Influencing School Performance, Mathematics, 8(6), 2020, 969
- Eisenmann, P.: Recenze monografie Matematická slovní úloha: mezi matematikou, jazykem a psychologií, Učitel matematiky, 2020, č.2, Praha, 124 – 126
- Cihlář, J., Eisenmann, P., Hejnová, E., Přibyl, J.: Problem Solving in Mathematics and Scientific Reasoning, The New Educational Review, 61(3), 2020, 97 – 108
- Krátká, M., Eisenmann, P., Cihlář, J: Four conceptions of infinity, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 2021.
- Eisenmann, P., Přibyl, J., Krátká, M., Loukotová, L., Cihlář, J., Pešout, O.: Diagnostika předpokladů žáka pro řešení úloh z matematiky. Certifikovaná metodika. 2022.
- Eisenmann, P., Loukotová, L., Přibyl, J., Krátká, M.: Algoritmy ve výuce matematiky. In Bastl, B., Lávička, M. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2022. Plzeň: Vydavatelský servis, 2022, s. 6.
- Přibyl, J., Krátká, M., Loukotová, L., Eisenmann, P.: Předpoklady žáka pro řešení úloh - srovnání výsledků žáků víceletých gymnázií a základních škol. In Bastl, B., Lávička, M. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2022. Plzeň: Vydavatelský servis, 2022, s. 8.
- Eisenmann, P., Novotná, J., & Přibyl, J. (2022). Technological devices in the development of pupils’ expertise in the use of selected heuristic strategies. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 14, 43–79. https://doi.org/10.24917/20809751.14.4